مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهارکرد: در راستای ردیابی و کنترل آفات مهم و کلیدی محصولات کشاورزی مانند ملخ، سن غلات و شته مومی کلزا، 48 شبکه مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی در ایام تعطیلات نوروز امسال در سطح استان خراسان جنوبی فعال بودند.

وی افزود: در بحث بستر سازی صورت پذیرفته از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مکاتبه با دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی به منظور تبیین اهمیت خسارت آفات و بیماری‌ها و جلب مشارکت کشاورزان بر اساس روش‌های پیش آگاهی و تعیین نرم مبارزه، اقداماتی انجام شده است.

مهدی یوسفی بیان کرد: به همت مجموعه پرتلاش جهادکشاورزی در سطح استان و ناظرین گیاه­پزشکی، نظارت علیه عوامل خسارت‌زای گیاهی در تعطیلات نوروز طی 140 مورد، در سطحی معادل  158 هکتار مبارزه با سن غلات، 299 هکتار مبارزه با انواع آفات و علف‌های هرز مزارع غلات و 108 هکتار مبارزه با شته مومی کلزا، انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده بر اساس شرایط جوی و خشکسالی حاکم بر استان، میزان مبارزه با آفات نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی در پایان ضمن در خواست از کشاورزان برای اقدام عمل به توصیه‌های کارشناسان حفظ نباتات و ناظرین گیاه­پزشکی اظهار کرد: کشاورزان عزیز، در صورت مشاهده دستجات پوره های ملخ، در اسرع وقت نسبت به اطلاع رسانی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اقدام کنند تا عملیات مبارزه و کنترل صورت پذیرد