به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان گفت: از جمله اهداف این جشنواره معرفی زرشک، ، افزایش تقاضا و قیمت این محصول و کمک به معیشت کشاورزان، ایجاد دغدغه بین مسئولان به منظور حمایت از این محصول ارزشمند و غیره است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: معرفی زرشک به ایرانیان و سراسر دنیا، کمک به معیشت و فروش محصولات زرشک به صورت تره بار، کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور و نشاط و امید بین زرشک کاران استان، ایجاد دغدغه در بین مسئولان استان برای حمایت از زرشک‌کاران و تاکید بر نفش هویتی زرشک در معرفی خراسان جنوبی از دیگر اهدافی است که در جشنواره ملی زرشک به دنبال آن هستیم.

جعفری ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله جشن فرهنگ سرا، همایش علمی، استارتاپ زرشک، نمایشگاه‌های مرتبط و دانش بنیان، تورهای گردشگری، رویداد شعر زرشک و کلنگ زنی شهرک تخصصی زرشک با حضور مسئولان کشوری و سفرا اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده، ارائه محصول زرشک استان در حاشیه جام جهانی قطر و در قالب یک نمایشگاه است.

جعفری ادامه داد: یکی از خواسته ها و پیشنهادهای مهم نیز، ثبت ۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی زرشک در تقویم رسمی کشور است.