به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان جنوبی، مهدی جعفری از اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین نهاده‌های دامی در کشور خبر داد و گفت: تعهد جوجه ریزی بالغ بر 93 درصد در این استان محقق شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با تمهیداتی که طی هفته‌های اخیر در مجموعه وزارت جهادکشاورزی برای تدارک عوامل تولید به ویژه نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا و ذرت و همچنین تأمین جوجه یک روزه مورد تقاضای واحدهای پرورش مرغ گوشتی صورت گرفت؛ شاهد شرایط مطلوب و مناسب‌تری در روند تولید گوشت مرغ در کشور و به ویژه در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمار وضعیت جوجه‌ریزی استان در  آذر ماه امسال نیز نشان می‌دهد که در خراسان جنوبی نیز بیش از تعهد 2 میلیون و 661 هزار 525 قطعه‌ای  جوجه ریزی انجام شده است و شاهد تحقق بالغ بر 93 درصدی تعهد با همت مرغداران و واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی استان بودیم.

جعفری ابراز امیدواری کرد تا این روند تولید در طی ماه‌های آینده منتهی به انتهای سال نیز استمرار یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: امیدواریم در ماه‌های پایانی سال، سال جدید و همچنین ایام ماه مبارک رمضان در تأمین  گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان و تعهدی که برای تأمین مرغ گرم استان های همجوار داریم، بتوانیم تدارک مناسبی را انجام دهیم.