به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک ؛ «سبحان مصطفایی» با بیان اینکه جشنواره ملی زرشک با هدف معرفی محصول و در کنار آن جذب سرمایه‌گذار، تجاری سازی و فروش برگزار می‌شود، گفت: تولید محتوای علمی درست در بخش خواص زرشک ضرورت دارد.

مدیرعامل خوشه خشکبار (زرشک و عناب) خراسان جنوبی برگزاری جشنواره ملی زرشک را بهترین فرصت برای معرفی این محصول خواند و اظهار امیدواری کرد: تا حد امکان مهمانان داخلی و خارجی در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری همچنین تاجران بخش صنایع غذایی ایران به جشنواره دعوت شوند.

وی بیان جشنواره زرشک را اتفاق مثبتی خواند و اظهار امیدواری کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی شده و با مشکلات بودجه‌ای و مسائل دیگر روبه‌رو نشود.

به گفتۀ وی خوشه خشکبار، پایه‌گذار این نوع جشنواره بوده و از آنجا که وظیفه ما حساس سازی در این نوع مسائل است خوشبختانه امسال جهاد کشاورزی و سازمان متولی وارد عمل شد.

مدیرعامل خوشه خشکبار (زرشک و عناب) خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت کانون ملی زرشک و عناب هم عنوان کرد: این کانون از افراد قوی در حوزه علمی و تجاری تشکیل شده که می‌تواند چنین برنامه‌هایی را با فضایی متفاوت علمی و تجاری پیش ببرد.

مصطفایی تصریح کرد: این جشنواره از بهترین فرصت‌ها برای معرفی کانون است که می توان از این فرصت استفاده کرده و مسیر جدیدی را برای آینده ساخت.

وی بیان کرد: خروجی این جشنواره می‌تواند پیگیری مسائل و مصوبات مفید باشد و سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند این کار را به کانون زرشک و عناب واگذار کند چرا که در رویدادهای مختلف ، مشکل پیگیری اجرای مسائل وجود دارد.

به گفتۀ وی اکنون مشکلاتی در حوزه آفات و استفاده از روش‌های نامناسب در حال اجرا است و با این وجود راهکارهای درست برای تولید محصولات سالم ارائه شده که اجرایی نمی‌شود و نیاز به اطلاع‌رسانی و آموزش وجود دارد.

مدیرعامل خوشه خشکبار (زرشک و عناب) خراسان جنوبی در زمینه صادرات و فرآوری نیز بیان کرد: لازمه این موضوع تأمین زیرساخت‌های درست است.

 مصطفایی تصریح کرد: رفع مشکلات و تأمین زیرساخت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است و استاندار می‌تواند به عنوان مقام بالادستی برای همه سازمان‌ها برنامه‌هایی در نظر بگیرند که حداقل در بازه زمانی پنج ساله اجرایی شود.

 وی بیان کرد: بعد از تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز و تولید محتوای درست و مطالعات علمی آن زمان می‌توان در بخش صادرات، فرآوری و موضوعات مختلف دیگر صحبت کرد.